Casus: de scope van de salesforce verandert binnen de financiële wereld door de toenemende rol van technologie en door de centralisatie van bepaalde activiteiten.
Binnen banken neemt de druk op efficiency toe. Meer en meer wordt klantcontact geregisseerd door internet en directe kanalen. Het loket en de adviseur worden vervangen door internet en apps. Het is een uitdaging voor de buitendienst om in deze omgeving toegevoegde waarde te leveren en het verschil te maken.
Klanten van de bank zijn er bovendien aan gewend geraakt om meer zelf te regelen, waarbij de waarde van het investeren in advies niet altijd goed ingeschat kan worden. Daarnaast heeft de transparantie van internet de balans van merkloyaliteit en prijs op scherp gezet.
Oplossing: een blended ontwikkel-programma dat de netwerkactiviteiten van de bank professionaliseert en interne samenwerking bij het bewerken van de markt stimuleert.
Pawlik heeft dit activatieprogramma opgezet en begeleid voor een Nederlandse grootbank.Lokale teams zijn op strategische wijze aan de slag gegaan met de markt. Het doel: opschakelen van opportunity naar realisatie. Een strategische en planmatige aanpak maakt hierbij het verschil. Het programma zorgt voor het optimaliseren van conversie en het versnellen van resultaat.
Het durven verlaten van gebaande paden verlaten was een grote uitdaging. Creativiteit, fun, nieuwe tools, nieuwe werkvormen en scherpte brachten nieuwe oplossingen. Met hulp van Pawlik’s creatieve praktijkactivatie werd een nieuwe online learning-experience ingezet.
Impact na 12 maanden
‘Het activatieprogramma van Pawlik is binnen ING hét voorbeeld voor het ‘nieuwe leren’, van blended learning. Het is een goede mix van inspelen op signalen uit de praktijk en een moderne online learning experience.’
Willy Kool – Organisation & Change, ING Netherlands